Performancing Metrics

وضعیت فضای آموزشی در بستان‌آباد در حالت حادی قرار دارد | اتاق خبر
کد خبر: 462495
تاریخ انتشار: 23 مهر 1403 - 13:24
فرماندار بستان‌آباد گفت: درخصوص کمبود معلم در این شهرستان، وضعیت نیروهای خرید خدمات دارای ثبات نیست و با توجه به اینکه 40 درصد فضاهای آموزشی این شهرستان فرسوده است، وضعیت فضای آموزشی در بستان‌آباد در حالت حادی قرار دارد.

علیرضا توری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به کمبود معلم در شهر تیکمه‌داش از توابع بستان‌آباد، اظهار کرد: مشکل کمبود معلم در این شهرستان به‌صورت موقت حل شده است.

وی ادامه داد: 13 نفر از دانشجومعلمان ورودی 1400 که هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند، در مقاطع ابتدایی مشغول تدریس هستند و 12 معلم از نیروهای "خرید خدمات" به تدریس در دیگر مقاطع تحصیلی مشغول شده‌اند.

فرماندار بستان‌آباد با اشاره به اینکه مشکل کمبود معلم در تیکمه‌داش در هفته‌های آغاز سال تحصیلی، با دانشجومعلمان و معلمان خرید خدمات حل شده است، گفت: وضعیت نیروهای خرید خدمات دارای ثبات نیست و ممکن است در هر زمانی از سال تحصیلی از تدریس انصراف دهند و مشکل کمبود معلم در بستان‌آباد ادامه‌دار باشد.

توری، با ابراز ناراحتی نسبت‌به تفاوت فاحش سرانه آموزشی شهرستان بستان‌آباد با میانگین سرانه آموزشی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: میانگین سرانه آموزشی استان، 5.28 متر مربع است اما سرانه آموزشی در شهرستان بستان‌آباد 3.5 متر مربع است. سرانه آموزشی در بستان‌آباد 2 مترمربع از میانگین سرانه آموزشی استان کمتر است.

فرماندار شهرستان بستان‌آباد با تأکید بر اینکه 40 درصد فضاهای آموزشی این شهرستان فرسوده است، گفت: وضعیت فضای آموزشی در بستان‌آباد در حالت حادی قرار دارد.

توری با اشاره به اینکه شهرستان بستان‌آباد، تنها شهرستان است که فاصله فاحشی با متوسط شاخص‌های آموزشی در سطح استان آذربایجان‌شرقی دارد، گفت: امیدواریم دولت چهاردهم توجه جدی به مسئلهٔ آموزش و فضاهای آموزشی در بستان‌آباد داشته باشد.

به‌گزارش تسنیم، میانگین سرانه فضای دانش‌آموزی در کشور 5.28 مترمربع بوده که آذربایجان‌شرقی برای اولین‌بار در کشور با سرانه‌ 5.61 متر مربع رکورد زده است.

شهرستان بستان‌آباد با کمبود فضای آموزشی برای مدارس کودکان استثنایی نیز مواجه است و برخی از مدارس روستایی این شهرستان از داشتن حداقل امکانات و تجهیزات علمی و آموزشی محروم هستند.

انتهای پیام/

 
 
 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید