Performancing Metrics

گوترش: حمله به یونیفل «جنایت جنگی» است | اتاق خبر
کد خبر: 462488
تاریخ انتشار: 23 مهر 1403 - 13:10
دبیرکل سازمان ملل به درخواست نتانیاهو پاسخ داد
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در پاسخ به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای خروج نیرو‌های یونیفل از جنوب لبنان، اعلام کرد که نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان در تمامی موقعیت‌های خود باقی خواهند ماند و هرگونه حمله به آن‌ها «جنایت جن

به گزارش اتاق خبر به نقل  از دیدارنیوز: به گفته استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، گوترش بر ضرورت حفظ امنیت نیرو‌ها و تجهیزات سازمان ملل تأکید کرده و از تمامی طرف‌ها خواسته است که از هرگونه اقدامی که به این نیرو‌ها آسیب برساند، خودداری کنند.

بر اساس بیانیه یونیفل، بامداد یکشنبه دو تانک «مرکاوا» وابسته به ارتش اسرائیل، دروازه اصلی یکی از پایگاه‌های یونیفل را تخریب کرده و وارد آن شدند. پس از ۴۵ دقیقه حضور در این پایگاه، نیرو‌های اسرائیلی این محل را ترک کردند. در همین حال، در پی شلیک‌های بعدی در نزدیکی همان پایگاه، ۱۵ سرباز یونیفل دچار مشکلات پوستی و معده ناشی از دود غلیظ شدند.

به نقل از العربیه، این سازمان در ادامه خواستار توضیح از اسرائیل درباره این اقدامات شد و تأکید کرد که چنین رفتار‌هایی بر خلاف قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.

درخواست نتانیاهو برای خروج یونیفل

نتانیاهو طی پیامی خطاب به گوترش، خواستار خروج فوری نیرو‌های یونیفل از مناطق درگیری در لبنان شد و اعلام کرد که حضور این نیرو‌ها در مناطق جنگی آن‌ها را در معرض خطر و به «گروگان حزب‌الله» تبدیل کرده است. او گفت که ارتش اسرائیل چندین بار از سازمان ملل درخواست تخلیه این نیرو‌ها را کرده است.

واکنش پاپ فرانسیس به تعرض علیه نیرو‌های یونیفل

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، نیز روز یکشنبه از «احترام» به نیرو‌های یونیفل حمایت کرد و بر ضرورت حفظ امنیت آن‌ها تأکید کرد. او گفت: «من در کنار تمامی افراد درگیر در این بحران، از جمله مردم فلسطین، اسرائیل و لبنان هستم و خواستار احترام به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل هستم.»

وضعیت امنیتی در جنوب لبنان

درگیری‌ها میان حزب‌الله و ارتش اسرائیل در روز‌های اخیر شدت گرفته و حداقل پنج سرباز یونیفل در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند. یونیفل بار دیگر از تمامی طرف‌ها خواست تا به امنیت نیرو‌های سازمان ملل احترام بگذارند و از تعرض به آن‌ها خودداری کنند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید