Performancing Metrics

«نتانیاهو به جنگی که می خواست رسید اما هیچ پیروزی در انتظار او نیست»/ پیش‌بینی عرب نیوز | اتاق خبر
کد خبر: 462323
تاریخ انتشار: 8 مهر 1403 - 10:57
نشریه اینترنتی عرب نیوز در مطلبی به قلم اسامه الشریف- ستون‌نویس- درباره درگیری‌های اخیر منطقه خاورمیانه نوشته «به نظر می‌رسد که بنیامین نتانیاهو که در ماه‌های گذشته به شدت دنبال افروختن آتش یک جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای بود، در آستانه رسیدن به این آرزو است؛ و

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از نشریه اینترنتی اخبار دنیای عرب یا عرب‌نیوز؛ در حوالی یک سالگی حوادث روز هفتم اکتبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، سرانجام تقریباً در حال دستیابی به آن چیزی است که همیشه به دنبالش بود: یک جنگ منطقه‌ای همه‌جانبه و تمام‌عیار! اشتباه نکنید، ماجراهای اخیر لبنان را نمی‌توان چیزی جز یک جنگ تمام‌عیار توصیف کرد- که در جریان آن طرفین تقریباً تمام کارت‌ها را روی میز گذاشته‌اند و به خصوص اسرائیل به دنبال این است که در سراسر لبنان، از جنوب تا بقاع و از سواحل لبنان تا حومه جنوبی بیروت، حزب‌الله را هدف حملاتش قرار دهد.

در نقطه مقابل هم حزب‌الله تلاش می‌کند شهرت و توانایی خود برای پاسخ‌گویی را حفظ کند؛ و بنابراین موشک‌های زیادی به سمت شمال اسرائیل و البته حومه تل‌آویو شلیک کرده و البته هنوز مشخص نیست که در این مسیر تا کجا پیش خواهد رفت.

هدف اصلی عملیات نظامی اسرائیل علیه حزب‌الله این بوده که این گروه شیعه را مجبور به پذیرش تشکیل یک منطقه حائل در جنوب لبنان و هم‌چنین قطع ارتباط با مقاومت غزه کند و در عین حال اجازه بازگشت هزاران نفر از صهیونیست‌ها به شمال سرزمین‌های اشغالی را از حزب‌الله بگیرد.در واقع نتانیاهو که موفق شده حملات هفتم اکتبر حماس را به یک جنگ وجودی مرگ یا زندگی برای اسرائیل تبدیل کند؛ به همراه شرکای ائتلافی راست افراطی‌اش این هدف را دنبال می‌کند که بیهوده بودن و سرکوبی قطعی مقاومت را به رقبا و دشمنان اسرائیل ثابت کند.

بنیامین نتانیاهو که در نزدیک به ۱۱ ماه جنگ در غزه، بیش از ۷۰ درصد زیرساخت‌های غیرنظامی این شهر را ویران کرده و موجب کشته شدن بیش از ۴۱۰۰۰ فلسطینی- بیشتر زنان و کودکان- شده؛ از ابتدای درگیری‌ها هرگز علاقه‌ای به سرنوشت اسرای اسرائیلی نداشت و تنها دنبال نابود کردن حماس بود. او هم‌چنین همواره خودش را مأمور اجرای این وظیفه می‌دانسته که از هر گونه تلاشی برای تشکیل دولت فلسطینی جلوگیری کند.

اما بعدش چه؟ اسرائیل بعد از جنگ غزه و لبنان با دو مسیر روبرو خواهد بود- که یکی جنگ‌های پایان‌ناپذیر است و دیگری صلح پایدار. نتانیاهو و شرکای او می‌خواهند مخالفان خود از روی زمین بردارند- که البته این اتفاق هرگز روی نخواهد داد. به هر حال همیشه کسانی خواهند بود که بخواهند بجنگند. بنابراین پس از پایان این جنگ، چه چیزی در انتظار منطقه خواهد بود؟

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید