Performancing Metrics

میزبانی و مهمانی رئیس دستگاه دیپلماسی | اتاق خبر
کد خبر: 462096
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1403 - 16:40
وزیر امور خارجه در هفته آغازین مسئولیت خود مهمان مرقد و خانه وزیر شهید امیرعبداللهیان بود. میزبانی از فرماندهان میدان، سفرای ایران در منطقه و نخست‌وزیر قطر هم دیگر برنامه‌های دستگاه دیپلماسی دولت چهاردهم در هفته گذشته بود.

نورنیوز-گروه سیاسی: به سنت مرسوم هر وزیر و مسئولی، دوران مسئولیت خود را با اقدامی نمادین آغاز می‌‌کند و سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه نخستین روز کاری دوران مسئولیت خود در وزارت امورخارجه را با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و زیارت قبر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه آغاز کرد. در نخستین هفته مسئولیت عراقچی به مرور مهمترین میزبانی‌ها و مهمانی‌های وزیر امور خارجه پرداختیم.

وزیر شهید را اسطوره می‌دانیم

وزیر امور خارجه دهم شهریور مهمان خانه و خانواده وزیر شهید بود. در این دیدار که به مناسبت هفته دولت و با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد، عراقچی شخصیت شهید امیرعبداللهیان را اسطوره توصیف کرد و مجاهدت‌های وی در راه حمایت از آرمان مقاومت در منطقه را ستود.

عراقچی با یادآوری مجاهدت‌ها و تلاش های بی‌وقفه و مخلصانه شهید امیرعبداللهیان در هدایت دستگاه دیپلماسی در برهه ای حساس، از حضور فرزند شهید امیرعبداللهیان در مراسم معارفه قدردانی و تشکر کرد و اظهار داشت که با توجه به جای خالی شهید امیرعبداللهیان در بین کارگزاران نظام در دستگاه دیپلماسی، حضور فرزند ایشان زینت‌بخش و مکمل این مراسم بود.

فرماندهان میدان و دیپلماسی در یک قاب

رئیس دستگاه دیپلماسی هفته گذشته میزبان فرماندهان ارشد نظامی کشور بود و در این دیدارها به تبیین دیدگاه خود درباره موضوعات مختلف پرداخت. عراقچی در دیدارهای جداگانه با امیران سید عبدالرحیم موسوی، حبیب الله سیاری، رحیم صفوی، حسین دهقان، اسماعیل قاآنی بر تداوم تعامل و هم افزایی دستگاه دیپلماسی با نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وزیر+خارجه

سفیران ایران و محورهای دیپلماسی در دولت چهاردهم

وزیر امور خارجه روز ششم شهریور ماه هم میزبان جمعی از سفرا و رؤسای نمایندگی‌های کشورمان در حوزه خلیج فارس بود و عراقچی توصیه‌های لازم را برای پیشبرد روابط با کشورهای منطقه خلیج فارس و دستیابی به چشم‌انداز ایجاد منطقه‌ای قوی از طریق پیگیری مجدانه سیاست همسایگی ارائه کرد.

سفرا
 

آل‌ثانی نخستین مهمان عراقچی

دیدارهای دیپلماتیک برای وزیر امور خارجه دولت چهاردهم با میزبانی از «شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر آغاز شد. وزیر خارجه قطر در بحبوحه بحران و جنگ در نوار غزه و نیز تکاپوی ایجاد آتش‌بس به تهران سفر کرده بود تا ضمن تاکید بر تداوم و گسترش روابط دوجانبه، از دیدگاه ایران پیرامون موضوع آتش‌بس در غزه هم آگاه شود. عراقچی ضمن تاکید بر حتمی بودن پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران از سوی اسرائیل، بر این مهم هم تاکید کرد که تهران به هر طرحی که رنج مردم فلسطین را کاهش دهد و حماس هم آن‌ را بپذیرد احترام خواهد گذاشت. گمانه‌هایی درباره دیگر محورهای تبادل نظر میان مقام قطری با وزیر امورخارجه هم مطرح بود که رساندن پیامی از سوی آمریکا مهمترین آن بود.

آل+ثانی
 

آرمان‌های شهید سرلوحه کار وزارت امور خارجه

وزیر امور خارجه در آغاز هفته دولت پس از حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) به همراه هیات دولت و رئیس جمهور، به همراه حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت محترم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در این حرم مقدس، حضور یافت. عراقچی پس از زیارت حرم، با حضور در مرقد شهید امیرعبداللهیان ضمن قرائت فاتحه‌ای، یاد آن شهید را گرامی داشت و تصریح کرد: تحقق آرمان‌های والای این شهید عزیز و همه شهیدان گرانقدر ایران  عزیز، سرلوحه رویکردها و تلاش‌های دستگاه دیپلماسی و همه همکاران آن خواهد بود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید