Performancing Metrics

تحلیف پزشکیان چه تفاوتی با تحلیف ادوار گذشته داشت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 461600
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1403 - 17:29
روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با دو نماینده مجلس دوازدهم تفاوت مراسم تحلیف دیروز با ادوار گذشته را بررسی کرده است.

 روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با دو نماینده مجلس دوازدهم تفاوت مراسم تحلیف دیروز با ادوار گذشته را بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، در این بخش از گزارش می‌خوانید؛ 

 

مراسم تحلیف نهمین رییس‌جمهور کشورمان از جهاتی حایز اهمیت است. نکته‌ای مثل سطح مهمان و تعداد آنها در مقایسه با مهمان و سطح آنها در ادوار گذشته که به گفته نوری قزلجه متفاوت از ادوار دیگری است که این مراسم با حضور مهمانان خارجی برگزار شده است. غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس دوازدهم در خصوص مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نسبت به ادوار گذشته گفت: «در مراسم تحلیف رییس‌جمهور ایران، بیش از 100 کشور جهان در سطوح مختلفی مثل رییس‌جمهور، رییس‌مجلس، نخست‌وزیر و مقامات پایین‌تر مثل نواب رییس و وزرای خارجه و معاون نخست وزیر شرکت کرده‌اند.»

او ادامه داد: «سطح مهمانان خارجی این دوره از سطوح مهمانان دو سه دوره مراسم تحلیف گذشته سیر صعودی داشته است. یعنی هم از نظر سطح و هم تعداد شرکت‌کننده بیشتر بوده است.» نوری از نظر تشریفات برگزاری، عملکرد مجلس را در برگزاری مراسم تحلیف خوب ارزیابی کرد و گفت به شکل قابل قبولی این مراسم برگزار شده است.

 

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم نیز در تشریح مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: «این مراسم در سطح بسیار بالا و خوبی برگزار شد و روسای مجالس ومقامات عالیرتبه بیش از 100 کشور در این مراسم شرکت کردند که نشانگر اهمیتی است که برای این تحول قائل شده‌اند.» او ادامه داد: «البته احساسی که از شهادت شهید رییسی در بین مقامات کشورها ایجاد شده بود، در این حضور موثر بود و آنها خود را ملزم به ادای احترام به او دانستند و حضور پررنگ و قابل قبولی در مراسم تحلیف از خود نشان دادند.» 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید