Performancing Metrics

میرقاسم مومنی: ترامپ توانسته با اجماع نظر رای دهندگان شانس پیروزی اش را افزایش دهد/ امروز مساله میزان توانمندی دولت جمهوری خواه آینده است | اتاق خبر
کد خبر: 461145
تاریخ انتشار: 15 تیر 1403 - 17:47
شفقنا آینده- یک استاد دانشگاه درباره انتخابات آمریکا و احتمال انتخاب ترامپ می گوید: دونالد ترامپ سعی خواهد کرد از طرق مختلف و با توجه به توانمندی هایی که خودش و حزب جمهوری خواه دارد اقداماتی مهم انجام دهد یکی از مسائل مهم خاورمیانه و ...

شفقنا آینده- یک استاد دانشگاه درباره انتخابات آمریکا و احتمال انتخاب ترامپ می گوید: دونالد ترامپ سعی خواهد کرد از طرق مختلف و با توجه به توانمندی هایی که خودش و حزب جمهوری خواه دارد اقداماتی مهم انجام دهد یکی از مسائل مهم خاورمیانه و جنگ غزه، شرق اروپا و اوکراین، مساله چین و تایوان و کره شمالی و همسایگانش است. به عقیده من دونالد ترامپ از امروز روی انتخاب کابینه اش تمرکز کرده و افرادی را انتخاب می کند که با سیاست های داخلی و بین المللی اش همسو باشند. امروز مساله میزان توانمندی دولت جمهوری خواه آینده است.

دکتر میرقاسم مومنی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سوال که با توجه به بازتاب اولین مناظره نامزد های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شرایط رییس جمهور مستقر در کاخ سفید را چگونه ارزیابی می کنید؟ چقدر احتمال دارد حزب دموکرات کاندیدای خود را عوض کند؟ اظهار داشت: انتخابات آمریکا موضوعی مهم برای مردم آمریکا و جهان است. نباید نقش مهم آمریکا را در سیاست های نظامی و امنیتی جهان نادیده گرفت. روابط سیاسی و امنیتی در برخی از نقاط جهان از جمله خاورمیانه بر اساس سیاست های آمریکا تنظیم می شود از این رو نقش رییس جمهور و دیدگاه های حزبی او قابل توجه است. با توجه به مناظره انجام گرفته، پیروز مناظره طبق آرا و نظر سنجی ها شخص ترامپ بود. با توجه به حکم دیوان عالی کشور و اعطای مصونیت به ترامپ، بحث دادگاه هایی که علیه او تشکیل شد و مساله عدم ادامه رقابت های ریاست جمهوری عملا منتفی شد و از طرفی وضعیت آقای بایدن از نظر فکری و جسمی مزید بر علت شد و می بینیم امروز بسیاری بر این عقیده اند که اگر اتفاق خاصی نیفتد رییس جمهور بعدی آقای ترامپ خواهد بود. برخی از نمایندگان کنگره از حزب دموکرات نامه نوشته اند تا بایدن از رقابت ها کنار بکشد، این مساله مهمی است. آقای ترامپ توانسته با اجماع نظر رای دهندگان شانس پیروزی اش در انتخابات را افزایش دهد.

وی در خصوص اینکه با توجه به یک دوره ای بودن ریاست جمهوری دونالد ترامپ در داخل و خارج آمریکا شاهد چه تحولاتی خواهیم بود؟ اظهار داشت: در این شرایط این ترامپ با ترامپی که ۸ سال پیش رییس جمهور شد فرق زیادی دارد. او امروز کارآزموده تر و باسابقه تر است. تجارب بالای او و آشنایی اش با سیاست می تواند از این ۴ سال دوره ای سرنوشت ساز بسازد. دونالد ترامپ سعی خواهد کرد از طرق مختلف و با توجه به توانمندی هایی که خودش و حزب جمهوری خواه دارد اقداماتی مهم انجام دهد یکی از مسائل مهم خاورمیانه و جنگ غزه، شرق اروپا و اوکراین، مساله چین و تایوان و کره شمالی و همسایگانش است. به عقیده من دونالد ترامپ از امروز روی انتخاب کابینه اش تمرکز کرده و افرادی را انتخاب می کند که با سیاست های داخلی و بین المللی اش همسو باشند. امروز مساله میزان توانمندی دولت جمهوری خواه آینده است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید