Performancing Metrics

صدای پای ترامپ می‌آید! | اتاق خبر
کد خبر: 461047
تاریخ انتشار: 8 تیر 1403 - 19:13
نظرسنجی سی.ان.ان نشان داد رای‌دهندگانی که مناظره ریاست‌جمهوری بین «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» را تماشا کردند، تا حد زیادی فکر می‌کنند که ترامپ بهتر از بایدن عمل کرده است، اما اکثریت تأکید کردند این مناظره تأثیر کمی بر انتخاب...

نورنیوز- رسانه‌های خارجی؛ 67 درصد افرادی که مناظره بین بایدن و ترامپ را تماشا کردند، می‌گویند ترامپ عملکرد بهتری در مناظره نخست داشته است و فقط ۳۳درصد موافق عملکرد جو بایدن بودند. قبل از مناظره، حدود 45 تا 55 درصد گفتند که انتظار داشتند ترامپ عملکرد بهتری نسبت به بایدن داشته باشد.

این نظرسنجی می‌گوید جمهوری‌خواهانی که اولین مناظره سال 2024 را تماشا کرده‌اند، اعتماد گسترده‌ای به عملکرد ترامپ نشان داده‌اند؛ در حالی که دموکرات‌ها نسبت به کاندیدای احتمالی حزب خود کمتر خوش‌بین هستند. تقریباً 96 درصد از تماشاکنندگان مناظره از حزب جمهوری‌خواه می‌گویند که ترامپ در این مناظره کار بهتری انجام داد؛ در حالی که 69 درصد از تماشاکنندگان مناظره از حزب دموکرات، بایدن را برنده این مناظره می‌دانند.

نتایج نظرسنجی منعکس‌کننده نظرات مناظره فقط در میان رای‌دهندگانی است که ترجیحات سیاسی دارند و نماینده دیدگاه‌های مردم رای‌دهنده نیست.

81‌درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نامی که این مناظره را تماشا کرده‌اند، می‌گویند که این مناظره تأثیری بر انتخاب آنها برای ریاست‌جمهوری نداشته است و 14 درصد دیگر می‌گویند که مناظره آنها را به تجدید‌نظر ترغیب کرده است، اما نظر خود را تغییر نداده‌اند. فقط 5 درصد می‌گویند که نظر آنها در مورد اینکه به چه کسی رای دهند، تغییر کرده است.

فقط 3درصد از ناظران مناظره که در نظرسنجی پیش از مناظره گفته بودند از ترامپ حمایت می‌کنند، می‌گویند که به بایدن رای می‌دهند؛ در حالی که 5درصد از حامیان بایدن گفتند که به ترامپ رای می‌دهند.

57 درصد از تماشاگران مناظره پنجشنبه‌شب می‌گویند که هیچ اعتماد واقعی به توانایی بایدن برای اداره کشور ندارند؛ در حالی که 44 درصد به توانایی ترامپ برای انجام این کار اعتماد ندارند. این اعداد مشابه اعداد نظرسنجی انجام‌شده قبل از مناظره و بدون تغییر است؛ چراکه در نظرسنجی قبلی 55‌درصد از رای‌دهندگان گفتند که به بایدن و 47 درصد به ترامپ بی اعتماد هستند.

هیچ یک از کاندیداها امتیاز بالایی کسب نکردند؛ فقط فقط 36 درصد از ناظران مناظره می‌گویند که اعتماد زیادی به توانایی ترامپ برای رهبری کشور دارند، تنها 14 درصد در مورد بایدن همین را می گویند.

با نسبت 42 درصد به 27 درصد، رأی‌دهندگانی که مناظره را تماشا کرده‌اند می‌گویند که ترامپ طرح بهتری نسبت به بایدن برای حل مشکلات کشور ارائه داده است و 27 درصد نیز گفته‌اند که هیچ‌یک از نامزدها برنامه بهتری ارائه نکردند.  

دیدگاه مثبت تماشاکنندگان مناظره نسبت به بایدن پس از مناظره اندکی کاهش یافت؛ اکنون فقط 31 درصد او را مثبت می بینند؛ در حالی که در نظرسنجی قبل از مناظره 37 درصد به او نگاه مثبتی داشتند. در مقابل، 43 درصد از ناظران مناظره، ترامپ را مثبت می‌بینند؛ کمی بیشتر از 40 درصدی که قبل از مناظره دیدگاه‌های مثبتی نسبت به وی داشتند.

این نظرسنجی با ۵۶۵ رای دهنده ثبت‌نامی در ایالات متحده انجام شد که گفتند پنجشنبه شب به وقت این کشور مناظره را تماشا کردند.

نخستین مناظره بایدن و ترامپ با حضور «جیک تاپر» و «دانا بش»، دو مجری سرشناس سی.ان.ان و بدون حضور تماشاچیان در استودیوی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در آتلانتای جورجیا برگزار شد. این مناظره ۱۰۰ دقیقه طول کشید و شامل دو وقفه همراه با آگهی‌های تبلیغاتی بود و در طول برگزاری آن، ستاد‌های انتخاباتی دو نامزد نتوانستند با آنها تعامل داشته باشند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهارساله ریاست‌جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.


نورنیوز
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید